عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید) کلیک کنید
عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید)
کلیک کنید
0
0

دانلود پاورپوینت آموزشی تکنولوژی RFID

5103 بازدید

مهندس یار

تکنولوژی RFID اولین بار در جنگ جهانی 1945 برای تشخیص هواپیماهای دشمن از دوست استفاده شد و IFF نام داشت. (Idenfiy Friend or Foe ) این تکنولوژی توسط شرکت های بسیار بزرگی مانند Walmart و MCDonald و همچنین وزارت دفاع آمریکا استفاده شده و آزمون خود را با موفقیت پس داده است. RFID تا جایی پیشرفته است که در 10 سال گذشته جزء 5 تکنولوژی برتر دنیا محسوب می شود.

RFID چیست؟

 

کافی است در اینترنت یک جست‌وجوی ساده داشته باشید تا مقالات متعددی در ستایش این بارکدهای هوشمند و نامرئی بیابید و نیز به سایت‌هایی دست‌ یابید که RFID را ابزاری در دست دولت برای کنترل می‌‌دانند. به‌طور کلی، RFID یک میکروچیپ کوچک (ریزتراشه) است با مقداری مدار چاپی و یک آنتن.
اما بخش دوم این سیستم هم یک دستگاه رمزخوان (Reader) است که امواج رادیویی را در یک فرکانس مشخص (مثل سیستم قفل از راه دور اتومبیل‌ها) برای RFID ارسال می‌‌کند. در واقع میکروچیپ در این حالت بیدار می‌‌شود و حضور و هویت خودش را برای دستگاه رمزخوان اعلام می‌‌کند. آن‌چه رمزگذاری می‌‌شود به یک کامپیوتر میزبان انتقال داده می‌‌شود و هویت مربوطه سپس در پایگاه داده‌رسانی، اسکن و شناسایی می‌‌شود.
بنابراین، RFID چیزی فراتر از بارکد است چرا که دارای یک سیستم اتوماتیک پویشگر (اسکن‌کننده) است. افزون بر این ، اطلاعات ارسالی در سیستم RFID به مراتب بیشتر از تعدادی میله چاپی ضخیم و باریک (بارکد) است. به عنوان مثال اگر بر روی یک نوار کاغذ برچسب RFID باشد، کاملاً مشخص خواهد بود که چه وقت و کجا ساخته شده است. و چقدر از کاغذها امکان دارد باطله باشد و به این ترتیب می‌‌توان از میزان ضایعات کاغذ کاست. در یک مثال دیگر، می‌‌توان به چاپخانه‌ای بسیار بزرگ اشاره کرد که در آن RFID به پالت‌ها چسبانده شده تا به سرعت بتوان فهمید که پالت‌ها از کجا آمده‌اند و الان در کجای کارگاه قرار دارند.
از سوی دیگر، آژانس‌های هواپیمایی هم در حال جایگزین‌سازی RFID با بارکدها هستند تا بتوانند در نظام تحویل بار بهبود ایجاد کنند. این مسأله تا 95 درصد دقت و اطمینان را بالا برده است. افزون بر این، بلیت‌های مسابقات فوتبال جام جهانی در آلمان هم با تکنولوژی RFID تجهیز شد. رمزگذاری بلیت‌های مسابقات جام جهانی با این هدف صورت گرفت تا این اطمینان به وجود آید که تماشاچیان از ورودی‌های خودشان وارد ورزشگاه‌ها می‌‌شوند و در جاهای خاص خودشان هم مستقر می‌‌شوند و از بوفه‌های مربوط به قسمت خودشان استفاده می‌‌کنند. علاوه بر این، کاربرد RFID در بلیت‌های مسابقات فوتبال جام جهانی یک فایده دیگر هم داشت و آن جلوگیری از جعل بلیت‌ها است.
طبق محاسباتی که به عمل آمده است، استفاده از برچسب RFID در این بلیت‌ها حدود 10 سنت (با واحد یورو) به قیمت بلیت‌ها اضافه کرد که با توجه به 2/3 میلیون بلیت در نظر گرفته شده به 320 هزار یورو بالغ شد و به عبارت بهتر استفاده از RFID برای برگزارکنندگان مسابقات فوتبال جام جهانی 32 هزار یورو هزینه در برداشت. شرکت فیلیپس که بانی این اتفاق است، امیدوار است که این تجربه به افزایش میزان تقاضا برای استفاده از RFID بینجامد و همین امر سبب شود تا هزینه‌های استفاده از این تکنولوژی در آینده کاهش یابد.
به علت اینکه در فایل پاورپوینت فیلم هایی با فرمت های FLV و MP4 قرار داده شده است لطفاً نرم افزار K-Lite Codec Pack را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا مشکلی بابت مشاهده فیلم ها نداشته باشید .

در همین رابطه بخوانید »   دانلود مقاله آشنایی با سیستم های RFID

 

همچنین ببینید: مقاله آموزش در مورد بارکد ها

برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

2 نظر در مورد دانلود پاورپوینت آموزشی تکنولوژی RFID

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام
    خیلی ممنون از مطلبی که گذاشته بودین خیلی کامل و مفید بود.
    به امید موفقیت روزافزون

  2. با عرض سلام و خسته نباشید مطالب خیلی جالب بود ممنون اگه میشه از معماریه EPC نصل دوم در RFIDهم مطلب بزارید…ممنون.