عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید) کلیک کنید
عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید)
کلیک کنید
0
0

دانلود مقالات آشنایی با پمپ های هیدرولیکی

6166 بازدید

مهندس یار

در این پست مقاله ای را در مورد آشنایی با پمپ هیدرولیک و انواع و اقسام آن را برای شما جهت دانلود و استفاده قرار داده ایم . منتها علاوه بر مقاله آموزشی به زبان فارسی ، این مقاله به زبان انگلیسی هم قرار داده شده است و در کنار آن اطلاعاتی کاملی از خطاهای انواع پمپ ها را به زبان انگلیسی ضمیمه کرده ایم .
در این مقاله شما با پمپ هیدرولیک و انواع و اقسامی آن از قبیل پمپ های جابجایی مثبت ، جابجایی ثابت ، و پارامترهای فشار کاری برای این دسته از پمپ ها آشنا خواهید شد . علاوه بر موارد بالا در بخش های دیگری از این مقاله شما با میزان روغن مصرفی ، دبی موثر ، توان موتور راننده دنده ، دمای کاری روغن و مباحثی از این دسته آشنا خواهید شد .

امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و بادقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک ( که جدیدتر است ) تقسیم میشود . از نیوماتیک در مواردی که نیروهای نسبتا پایین (حدود یک تن) و سرعت های حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانندسیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند) استفاده میکنند در صورتیکه کاربردهای سیستمهای هیدرولیک عمدتا در مواردی است که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد(مانند جک های هیدرولیک ، ترمز و فرمان هیدرولیک و…)

با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و … تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به کار مطلوب تبدیل گردد.

 

 همچنینی ببینید: آموزش تاسیسات ساختمان

برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

7 نظر در مورد دانلود مقالات آشنایی با پمپ های هیدرولیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *