عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید) کلیک کنید
عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید)
کلیک کنید
0
0

قابلیت اطمینان توربین های بادی متصل به شبکه

3099 بازدید

مهندس یار

سیستم تبدیل انرژی باد کوچک ،به سرعت همراه با WECS های بزرگ برای تولید الکتریسیته در کاربردهای متصل به شبکه و نامتصل به شبکه رشد یافته ست. WECS ها به عنوان سیستم های مرکبی در نظر گرفته می شوند که شامل سیستم های فرعی مکانیکی مانند رتور و سیسستم های فرعی الکتریکی مانند کانورتر، اینورتر،یکسوساز ، کنترل کننده و بار می باشند. نقص در هرکدام از سیستم های فرعی می تواند باعث خسارات عمده ای شود. این موضوع زمانی شدیدتر است که سیستم نامتصل به شبکه با عدم وجود توان روبروست.

 

توربین بادی

 

بنابراین نیاز به محاسبات قابلیت اطمینان WECS کوچک به منظور رسیدن به آرایشی کارامد و موثر می باشد . تمامی توربین های بادی و تجاری کوچک بر پایه ی PMG هستند سیستم توان شرطی برای یک اتصال شبکه ی مبتنی بر آرایش شامل PMG نیازمند یک یکسوساز ،کانورتر بوست و اینورتر متصل به شبکه می باشد.
آنالیز قابلیت اطمینان چنان سیستمی به طور عمده تحت تاثیر متغییرهای وابسته می باشد.

بنابراین لازم است که دامنه ی اثر آنها بر روی قابلیت اطمینان سیستم را مشخص کنیم. در محاسبات قابلیت اطینان جریان و ولتا‍‍ژ مکانیکی به عنوان متغییرهای وابسته در نظر گرفته می شود از آنجا که بر اساس دما و سایر متغییرها شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرند. قابلیت اطمینان چنین سیستمی با آرایش های مختلف متفاوت خواهد بود.هرچند مطالعات جدید بیشتر برآن است که که به جای  PCS قابلیت اطمینان و پیشرفت اینورتر را بررسی کند.

 

موضوع مرتبط: توربین بادی چیست؟

در همین رابطه بخوانید »   دانلود پاورپوینت توربین های گازی
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

1 نظر در مورد قابلیت اطمینان توربین های بادی متصل به شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *