عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید) کلیک کنید
عیدی ویژه سال نو مهندس یار: یک محصول رایگان برای شما !! (فقط تا ساعت 24 امروز وقت دارید عیدی خود را بگیرید)
کلیک کنید
0
0

دانلود جزوه ترمودینامیک دانشگاه تهران دکتر کوثری

33689 بازدید

جزوه ترمودینامیک

ترمودینامیک شاخه‌ای از علوم طبیعی است که به بحث راجع به گرما و نسبت آن با انرژی و کار می‌پردازد. ترمودینامیک متغیرهای ماکروسکوپیک (همانند دما، انرژی داخلی، آنتروپی و فشار) را برای توصیف حالت مواد تعریف و چگونگی ارتباط آن‌ها و قوانین حاکم بر آن‌ها ، بیان می‌نماید. ترمودینامیک با چند ویژگی ماده سروکار دارد که مهمتر از همه در این میان حرارت است.

 

پیشنهاد می شود : دانلود آموزش تصویری درس ترمودینامیک و مکانیک سیالات

 

قوانین ترمودینامیک :

1- اگر دو جسم در تعادل گرمایی با جسم سومی باشند، پس آنها با یکدیگر نیز در حالت تعادل به سر می برند. به این ترتیب، درجه حرارت به عنوان یک خاصیت بنیادی و قابل اندازه گیری ماده مطرح می شود.

2- افزایش کلی انرژی سیستم، ماحصل افزایش در انرژی حرارتی آن به علاوه کاری است که روی سیستم انجام شده است. پس گرما شکلی از انرژی است و ذیل اصول حفاظت قرار می گیرد.

3- انرژی حرارتی را نمی توان از سطحی در دمای پایین تر به سطحی در دمای بالاتر، بدون اضافه کردن انرژی، منتقل نمود. به همین دلیل استفاده از تهویه مطبوع هزینه دارد.

4- آنتروپیِ یک کریستال خالص در صفر مطلق، صفر است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، آنتروپی را گاهی اوقات “انرژی زائد” نیز می نامند، به عنوان مثال انرژی که قادر به انجام کار نیست و از آنجا که در صفر مطلق انرژی حرارتی وجود ندارد، انرژی زائدی هم نیست. آنتروپی اندازه گیری اختلال در سیستم نیز می باشد، در حالی که کریستال کامل، بنا به تعریف کامل و بی نقص است، هر چقدر دمای مثبت وجود داشته باشد به معنی حرکت در کریستال بوده و حرکت نیز باعث اختلال می شود. به این دلایل،هیچ گاه سیستم فیزیکی با آنتروپی پایین وجود ندارد، بنابراین آنتروپی همیشه مثبت است.

در همین رابطه بخوانید »   دانلود جزوه دینامیک سیستم قدرت

 

ویژگی های جزوه ترمودینامیک 1 دانشگاه تهران :

جزوه ترمودینامیک 1 دانشگاه تهران مربوط به کلاس های درس دکتر کوثری می باشد . این جزوه مشتمل بر 59 صفحه بوده که بصورت اسکن شده و دست نویس برای دانلود کاربران عزیز مهندس یار قرار داده شده است. نویسنده این جزوه سید محمد جعفر سبحانی می باشد .

برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

2 نظر در مورد دانلود جزوه ترمودینامیک دانشگاه تهران دکتر کوثری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر. چرا امکان دانلود جزوه ترمودینامیک دانشگاه تهران دکتر کوثری وجود ندارد؟؟