فقط چند ساعت دیگر برای استفاده از تخفیف شگفت انگیز 500 هزار تومانی مهندس یار فرصت دارید! (کد تخفیف: mohandes) کلیک کنید
فقط چند ساعت دیگر برای استفاده از تخفیف شگفت انگیز 500 هزار تومانی مهندس یار فرصت دارید! (کد تخفیف: mohandes)
کلیک کنید
0
0

تحلیل ماشین رلوکتانس سنکرون با نرم‌افزار ANSYS

3073 بازدید

مهندس یار

هر نوع جابجائی در مقدار گرما مستلزم سپری شدن میزانی از زمان است. این موضوع در بحث ترمودینامیک و انتقال حرارت، معمولاً با جریانهای الکتریکی قابل مقایسه است. هنگام طراحی ماشین، درجه حرارت نقاط خیلی گرم آن محاسبه و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. از آنجائی که این نقاط در درون ماشین قرار گرفته‌اند، توجه به یک الگو (مدل) بعنوان پخش فضائی درجه حرارت در داخل ماشین امری ضروری است .
به دلیل ساختمان نامتجانس در ماشین های الکتریکی و شکل فیزیکی خاص عناصر متشکله آن، محاسبه تغییرات درجه حرارت در آنها کار بسیار دشواری است. امروزه در محاسبات، از روشهای شبیه‌سازی استفاده میشود و مطابق با سیستم های مکانیکی دست به طرح سیستم های الکتریکی می‌زنند و مدار معادلی برای حالت پیچیده ترسیم میگردد که از مقاومت‌ها و منابع الکتریکی تشکیل شده است.
علاوه بر این، از روش های محاسباتی مانند روش المان محدود و سایر روشهای محاسباتی نیز استفاده می گردد. این روش ها در تحلیل ساختار پیچیده ماشین کمک بسیار قدرتمندی بوده و نتایج مهمی را ارائه می‌نمایند. در این مقاله، سعی در تشکیل یک مدل حرارتی برای یک ماشین رلوکتانسی سنکرون آزمایشگاهی می‌شود همچنین چگونگی انجام تحلیل حرارتی با استفاده از روش المان محدود و نرم‌افزار ANSYS نیز ارائه شده است.

مقاله تحلیل ماشین رلوکتانس سنکرون با نرم‌افزار ANSYS مشتمل بر 20 صفحه می باشد که توسط مجید اسمی جهرمی و هاشم اورعی از دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده است .

 

همچنین ببینید: آموزش ansys

در همین رابطه بخوانید »   دانلود جزوه مکانیک سیالات دکتر باباعلی
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

2 نظر در مورد تحلیل ماشین رلوکتانس سنکرون با نرم‌افزار ANSYS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *